A Horvát Kultúra Hete

Intézményünk sajátos arculatának kialakításához nagyban hozzájárulnak hagyományos rendezvényeink, amelyek a nyilvánosság előtt zajlanak (szülők, a fenntartó, önkormányzatok képviselői,  vidéki nemzetiségi iskolák tanulói, magas rangú hazai és horvátországi vendégek). Az ünnepi hangulatú eseményeknek közösség- és személyiségformáló erejük van, ezért az iskolavezetés ezek szervezését a nevelő-oktató munka szerves részének tekinti. Szempont, hogy a diákok ne „kapják", hanem maguk hozzák létre a programokat, egyfajta kreatív versenyben érvényesítve saját ötleteiket, maguk közül kijelölve a tematikák felelőseit, mint ahogy ösztönzést kapnak arra is, hogy ne csupán hallgató közönsége legyenek az előadásoknak, hanem a témák megvitatói, előadók vitapartnerei, ami persze nem nélkülözi a felkészülést.
Így született meg a Horvát Kultúra Hetének gondolata, egy olyan rendezvényé, amely az intézmény valamennyi diákját, pedagógusát, munkatársát bevonja az újszerű feladatba, s amely minden év őszén új hagyományként jelent meg iskolánk esemény választékában.

A Horvát Kultúra Hete mindig valamilyen ismeretterjesztő és kulturális-művészeti tematika köré szerveződik. Hagyományos program a nyolc magyarországi horvát régió történelmének, kultúrájának, mai életének,  a határ menti közösségek együttműködésének bemutatása. A kulturális hétre neves történészek, irodalmárok, valamint a horvátországi kultúra képviselői kapnak meghívást. A program párosul szellemi vetélkedőkkel, képzőművészeti kiállítással, énekesek versenyével, dal- és tánctanulással, az iskola kórusának, zenekarának előadásával, valamint vendégiskolák műsorával, ezen kívül a kommunikációs képzésben résztvevő diákok iskolarádiójának adásaival. A Hét eseményeit táncház, tájjellegű gasztronómiai bemutatók és sportversenyek színesítik. Újabban nagy sikerű irodalmi-színházi előadásokkal mutatkozik be az iskola közelmúltban megalakult  Irodalmi és Táncszínháza.

Az eddigi rendezvények bebizonyították, hogy a kezdeményezés beváltotta a hozzá fűzött reményeket, jól szolgálta nemzetiségi iskolánk pedagógiai céljait, növelte a bizalmat és az együttműködési készséget a szülők körében, s nem utolsó sorban: erősítette a diák és pedagógus közösség belső kohézióját. Eredményként könyvelhetjük el azt is, hogy a programszervezés kapcsán tovább bővülhettek az iskola kapcsolatai a közéleti szereplők, a tudomány, a művészeti élet képviselőinek körében, valamint anyaországi kulturális intézményekkel. A legfontosabb eredménynek azonban azt tartjuk, hogy az oktatás mellett reprezentálni tudjuk kulturális-közművelődési tevékenységünket is, úgy, ahogy egy olyan iskolától elvárható, amely a tudás és érték átadásban egyaránt elkötelezett.

 

Intézményünk sajátos arculatának kialakításához nagyban hozzájárulnak hagyományos rendezvényeink, amelyek a nyilvánosság előtt zajlanak (szülők, a fenntartó, önkormányzatok képviselői,  vidéki nemzetiségi iskolák tanulói, magas rangú hazai és horvátországi vendégek). Az ünnepi hangulatú eseményeknek közösség- és személyiségformáló erejük van, ezért az iskolavezetés ezek szervezését a nevelő-oktató munka szerves részének tekinti. Szempont, hogy a diákok ne „kapják”, hanem maguk hozzák létre a programokat, egyfajta kreatív versenyben érvényesítve saját ötleteiket, maguk közül kijelölve a tematikák felelőseit, mint ahogy ösztönzést kapnak arra is, hogy ne csupán hallgató közönsége legyenek az előadásoknak, hanem a témák megvitatói, előadók vitapartnerei, ami persze nem nélkülözi a felkészülést.

Így született meg a Horvát Kultúra Hetének gondolata, egy olyan rendezvényé, amely az intézmény valamennyi diákját, pedagógusát, munkatársát bevonja az újszerű feladatba, s amely minden év őszén új hagyományként jelent meg iskolánk esemény választékában.

 

A Horvát Kultúra Hete mindig valamilyen ismeretterjesztő és kulturális-művészeti tematika köré szerveződik. Hagyományos program a nyolc magyarországi horvát régió történelmének, kultúrájának, mai életének,  a határ menti közösségek együttműködésének bemutatása. A kulturális hétre neves történészek, irodalmárok, valamint a horvátországi kultúra képviselői kapnak meghívást. A program párosul szellemi vetélkedőkkel, képzőművészeti kiállítással, énekesek versenyével, dal- és tánctanulással, az iskola kórusának, zenekarának előadásával, valamint vendégiskolák műsorával, ezen kívül a kommunikációs képzésben résztvevő diákok iskolarádiójának adásaival. A Hét eseményeit táncház, tájjellegű gasztronómiai bemutatók és sportversenyek színesítik. Újabban nagy sikerű irodalmi-színházi előadásokkal mutatkozik be az iskola közelmúltban megalakult  Irodalmi Színpada.

 

Az eddigi rendezvények bebizonyították, hogy a kezdeményezés beváltotta a hozzá fűzött reményeket, jól szolgálta nemzetiségi iskolánk pedagógiai céljait, növelte a bizalmat és az együttműködési készséget a szülők körében, s nem utolsó sorban: erősítette a diák és pedagógus közösség belső kohézióját. Eredményként könyvelhetjük el azt is, hogy a programszervezés kapcsán tovább bővülhettek az iskola kapcsolatai a közéleti szereplők, a tudomány, a művészeti élet képviselőinek körében, valamint anyaországi kulturális intézményekkel. A legfontosabb eredménynek azonban azt tartjuk, hogy az oktatás mellett reprezentálni tudjuk kulturális-közművelődési tevékenységünket is, úgy, ahogy egy olyan iskolától elvárható, amely a tudás és érték átadásban egyaránt elkötelezett.

This website uses cookies. Cookies are small text files downloaded to your computer each time you visit a website. When you return to websites, or you visit websites using the same cookies, they accept these cookies and therefore your computer or mobile device.